בדיקות הקורונה המהירות בדרך אלינו. "אני מקווה מאוד שהן יהיו נגישות לציבור כמה שיותר מהר, ושאפשר יהיה למכור אותן ברשתות הפארם ובבתי מרקחת", אומרת היום (ב') לאולפן ynet הילה עמיאל, סמנכ"לית חברת רניום מדיקל, המספקת בדיקות קורונה לגופים שונים. "נכון להיום הן נמכרות למוסדות גדולים לצורך כניסה לאירועים. אני מעריכה שבעתיד הלא רחוק משרד הבריאות יאשר להקים עמדות שבהן אפשר יהיה לבוא ולהיבדק באמצעותן".
קראו עוד:
לדבריה, תוצאות הבדיקה מתקבלות בתוך שתי דקות בלבד, "כך שאפשר יהיה להיבדק, לקבל תשובה מיידית ולהתנהג בהתאם", היא אומרת. העלות לצרכן - כ-25 שקלים.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בניו יורק
בדיקות קורונה בניו יורק
בדיקות קורונה בניו יורק. הבדיקה שהוצגה באולפן ynet מאושרת על ידי ארגון הבריאות העולמי
(צילום: EPA)
במהלך הריאיון הסבירה עמיאל כיצד בדיוק יש לבצע את הבדיקה, ואיך אפשר לדעת אם התוצאה חיובית או שלילית. "יש כאן שני פסים, סימונים, אחד T והשני C", הסבירה. "אם יש פס ב-T, זה אומר שהתוצאה היא חיובית: אתם מידבקים כרגע לקורונה, כך שיש לבצע בדיקת PCR וכמובן להיכנס לבידוד".
"כבר לפני כשנה בדקנו את הנושא בבית החולים שיבא אצל פרופ' גילי רגב בהשתתפות יותר מ-800 נדגמים. הדיוק בקרב השליליים עמד על 99.6%, שזה אחוז דיוק מאוד גבוה, ובקרב החיוביים הוא עמד על 92%, שזו גם תוצאה מאוד טובה"
לשאלה, עד כמה הבדיקות האלו מדויקות, השיבה עמיאל: "כבר לפני כשנה בדקנו את הנושא בבית החולים שיבא אצל פרופ' גילי רגב בהשתתפות יותר מ-800 נדגמים. הדיוק בקרב השליליים עמד על 99.6%, שזה אחוז דיוק מאוד גבוה, ובקרב החיוביים הוא עמד על 92%, שזו גם תוצאה מאוד טובה. הבדיקה הזאת מאושרת על ידי ארגון הבריאות העולמי ומסובסדת למדינות העולם השלישי, מה שמעיד כי גם בעולם מאמינים בה".
אתמול פורסם ב-ynet כי ביום חמישי האחרון התקיימו בארץ יותר מ-75 אלף בדיקות קורונה - מספר שמהווה שיא בגל ההתפרצות הנוכחי, גם אתמול ניכרו עומסים כבדים במוקדי הבדיקות של פיקוד העורף. במקביל, דיווחו קופות החולים על עלייה של מאות אחוזים במספר הפונים לבדיקות קורונה. בינתיים, למרות דברי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, שהדגישו את חשיבות הבדיקות, בשטח נראה כי התשתית לזינוק במספר הנבדקים נותרה רעועה ומצומצמת.